Tänään siivotaan akvaario. Tai minä siivoan, ensimmäistä kertaa itse. Tai no jos totta puhutaan, niin oikeastaan minä siistin. Saa karvalehti, aka. hörhelö lähteä suurimmilta osin kävelemään, koska se on lisääntynyt ja levinnyt kuin mikäkin jänisyhdyskunta pitkin purkkia.

Tänään myös vietän päivän yksin. Uuuu, hurjaa. Illalla tulee ystävä kylään ja saatamme ottaa sidua siinä joutessamme, mutta päivän nyt vietän joka tapauksessa yksin. Mies häipyi jo aamusta ystäväänsä muuttamaan ja saunomaan, sekä illaksi Hanoi Rocksin keikalle (jonne minä muuten ostin hänelle liput joululahjaksi). Saan siis röhnöttää täällä kuin pullasuti oman mieleni mukaan.

Röhnöttäessä kehittyy päähän mielenkiintoisia ajatuksia. Koska olen oppinut tuntemaan itseäni tässä uudessa parisuhteessani aikalailla, olen huomannut myös kiukutteluuni liittyen olevani todellinen ämmä. Ex on saanut kestää vuodesta toiseen aivan järjetöntä mielenosoitusmeininkiä, joskin olen myöntänyt silloinkin olevani "joskus vaikea". En uskalla palata vanhaan blogiini tutkimaan, kuinka usein yhteenottoja on ollut, mutta tiedän että niitä oli. Paljon. Ja minä kiukuttelin, liikaa.

Entisessä suhteessani sain tilaa mekastaa. Sain kiukutella ja osoittaa mieltäni miten halusin. Kesti kauan, ennen kuin mies räjähti takaisin ja pakotti katsomaan peiliin, jolloin usein tajusin kuinka väärässä itse olin tai kuinka turhaa huutamiseni jälleen oli. Nykyisessä suhteessani kiukuttelultani katkaistaan siivet hyvinkin äkkiä ja peili nakataan vastaani heti kättelyssä. Olen oikeasti pulassa lyhytpinnaisuuteni kanssa ajoittain, mutta kai se on jo jotain, että tiedostan ongelman? Vaikka mies sanookin, ettei minussa ole mitään, minkä takia kanssani ei voisi elää, ei se kai tarkoita, että kiukutteluni olisi silti oikeutettua.. Ei kenenkään tulisi joutua kestämään sitä, siinä määrin kuin minusta sitä lähtee. Voi huh. Kasvunpaikka. Todellakin.

Mies näytti muuten lähtiessään entistäkin komeammalta... Krrr.

Koira heräsi näköjään kylpyhuoneesta. On aika lähteä lenkille ja keittää uudet kahvit.