Koska blogimaailmassamme on jo Adalmiina, voisin vääntää itselleni jonkun niinkin näppärän lempinimen kuin Satsu-Ada (joka nyt ehkä kuulostaa hieman typerältä..) tai jotain.. Joka tapauksessa, näillä mennään.

1. Huulirasvailu. Minulla on käsilaukussa neljää tai viittä erilaista huulirasvaa, sekä muutama huulikiilto. En myönnä olevani koukussa, vaan huolehdin huulistani tavanomaista ehkä hieman enemmän. Olen hukassa ilman huulirasvojani ja valikoimasta löytyy; passionhedelmähuulivoi, satsumahuulirasva, perus punaava huulirasva, kookoshuulivoi, persikkahuulirasva ja muutama erisävyinen huulikiilto löytyvät kassista tällä hetkellä.

2. Koira. Suhteeni koiraani saattaa tuntua joidenkin mielestä oudolta. Kun muita ei ole paikalla, saatamme lojua ikuisuuksia nenät vastakkain ja saatan valuttaa muutaman onnen sekä pelon sekaisen kyyneleen; onnen, koska koira on minulle Maailman Paras ja pelosta, koska se vanhenee sittenkin.

3. Mies. Saan itseni itkemään kesken päivän ajattelemalla sitä mahdollisuutta, että entäs jos mies ei enää rakastakaan minua jonain päivänä, ja jättää. Simple as that - rääkkäämällä itseäni joutavilla.

4. Sipsien mausteiden säilöminen huuliin. Syön grillisipsit poikkeuksetta kostuttamalla huuleni ja painelemalla sipsut vasten huuliani, jotta mausteet sipsujen pinnalta tarttuvat paksuksi kerrokseksi huuliini toistettuani operaation tarpeeksi monta kertaa. Lopuksi imeskelen mausteet pois ja aloitan uuden kierroksen.

5. Suihkussa asuminen. Suihkussa voi hyvinkin vierähtää tunti. Tämä erittäin epäekologinen tapahtuma syö joskus sisäisen viherpiipertäjän sieluani, mutta siitäkin huolimatta löydän itseni istumasta suihkun lattialla suihku sylissäni ja miettimällä tärkeysasioita vielä 45 minuutin suihkuttelun jälkeenkin. Olen tehnyt selväksi kumppanille heti kättelyssä, että tämä tapa minulle tulee sallia ja siitä ei tule missään vaiheessa valittaa. Se on minun tapani, jonka olen oppinut äidiltäni ja jonka osaa myös siskoni. Moni myös ihmettelee, miten suihkussa voi saati jaksaa istua. Helposti. Ja pitkään. Siellä voi myös nukkua.

6. Pastillien liimaaminen kitalakeen. Imeskely on tylsää ilman tätä toimenpidettä. Pastilleja, joissa on siis kupera pohja, on otettava suuhun useampi. Ne on huolellisesti imun ja sokerinsa avulla liiskattava kitalakeen kiinni. Siitäkin huolimatta, ettei niitä aina saa irti tunkematta puolta kättä suuhunsa ja raaputtamatta niitä irti.